2012-11-13 - Sociale-mediahype corso Zundert bereikt voorlopige climax

Bron: Persbericht St. Bloemencorso Zundert

Zundert - de wereldwijde hype over het corso bereikte zojuist zijn voorlopige climax. Het corso staat op de frontpage van de Daily Mail, de grootste digitale krant ter wereld met een maandbereik van ruim 100 miljoen kijkers.


Wie nog van mening is dat het corso oubollig en ouderwets is, mag dat natuurlijk vinden. De rest van de wereld denkt er duidelijk anders over. Corsofoto’s zijn trending op hippe artblogs van over de hele wereld. Een greep: My modern metropolis, digitaal magazine voor kunstliefhebbers en trendspotters met een maandbereik van 2 miljoen mensen. Laughing Squid, een weblog uit San Fransisco. Lost At E Minor, een Australisch online magazine voor kunst, design en fotografie. De ‘underground art bible’ juxtapoz.com, een ‘leading montly contemporary art magazine’. Een Japanse artblog http://ayutube.blog.fc2.com/ waarvan we de naam niet kunnen lezen. Nisha, een Israelisch design-magazine (in het Hebreeuws). En ga zo maar door.


Niet alleen vanuit de hoek van kunst en design is interesse, ook een Italiaans magazine over bloemen en tuinen ‘Fiore & Foglie’ neemt foto’s over, en Exame.com, het toonaangevende economische tijdschrift van Brazilië.


Twitter zorgt voor verdere verspreiding van deze hype, die afgelopen donderdagavond begonnen is en nog steeds niet uitgeraasd is.


Hoe dat begonnen is? Doordat de jonge corso-ontwerper Kjeld van Kuijck het wel een goed idee vond een paar foto’s op te sturen naar www.thisiscolossal.com, een artblog uit Chicago dat blijkbaar erg goed bekeken wordt. En gekopieerd.

 

Corso Zundert 2014 | Disclaimer